Conservación e restauración

No fondo do museo hai unhas 450 fusaiolas, neste momento no taller de restauración estamos a revisar o estado de conservación e a facer unha nova embalaxe para todas estas pezas. A embalaxe ten como finalidade a preservación dos obxectos durante a súa manipulación, transporte e almacenamento. Para este fin despois do tratamento axeitado de cada peza (limpeza e protección) realizamos unhas caixas especiais que, por unha banda, melloran a súa conservación con compartimentos individuais para cada fusaiola e, p
No fondo do museo hai unhas 450 fusaiolas, neste momento no taller de restauración estamos a revisar o estado de conservación e a facer unha nova embalaxe para todas estas pezas. A embalaxe ten como finalidade a preservación dos obxectos durante a súa manipulación, transporte e almacenamento. Para este fin despois do tratamento axeitado de cada peza (limpeza e protección) realizamos unhas caixas especiais que, por unha banda, melloran a súa conservación con compartimentos individuais para cada fusaiola e, p
Proceso de restauración dun machado votivo  (Monte da Trinidade, Vilamor. Mondoñedo). (1)
Proceso de restauración dun machado votivo  (Monte da Trinidade, Vilamor. Mondoñedo). (2)
Proceso de restauración dunha ola (1)
Proceso de restauración dunha ola (2)
Proceso de restauración dunha ola (3)
Proceso de restauración dunha cadea (1)
Proceso de restauración dunha cadea (2)
Proceso de restauración dun regatón (1)
Proceso de restauración dun regatón (2)
Proceso de restauración dun regatón (3)
Proceso de restauración dunha xerriña (1)
Proceso de restauración dunha xerriña (2)
Proceso de restauración dunha xerriña (3)
OS TRABALLOS DE EMBALAXE DO MATERIAL ARQUEOLÓXICO  O Museo do Castro de Viladonga está levando a cabo a revisión das embalaxes e do etiquetado dos materiais que presentan máis problemas de conservación, tanto procedentes das escavacións realizadas no castro como da actividade arqueolóxica da cidade e provincia de Lugo, depositados, de maneira provisional pola Xunta de Galicia desde o ano 2005, e custodiados no almacén do museo.
Construción de caixa individual e cama para cerámica
Comparativa de embalaxes
Tapadeira restaurada nos anos 70. Ao atoparse a outra metade no ano 2016, houbo que retirar a reintegración antiga para poder pegar as dúas metades
Retirada da escaiola
Retirada da escaiola
Castro de Viladonga
Foto final
Proceso de restauración. Fíbula procedente do castro de Punta Atalaia ( San Cibrao)
Proceso de restauración. Fíbula procedente do castro de Punta Atalaia ( San Cibrao)
Proceso de restauración. Fíbula procedente do castro de Punta Atalaia ( San Cibrao)
Proceso de restauración. Fíbula omega procedente do castro de Punta Atalaia ( San Cibrao)
Proceso de restauración. Fíbula longo travesaño procedente do castro de Punta Atalaia ( San Cibrao)
Proceso de restauración. Fíbula procedente do castro de Punta Atalaia ( San Cibrao)
Proceso de restauración. Fíbula procedente do castro de Punta Atalaia ( San Cibrao)

Unha das funcións dos museos é a conservación dos bens culturais que custodia. Desenvólvese en dous aspectos:

A conservación preventiva, que ten como obxectivo evitar o deterioro ou perda das coleccións, adoptando as medidas necesarias nas salas de exposición e almacéns, mediante o control sistemático dos niveis de humidade relativa, temperatura e iluminación  e supervisando o estado de conservación e limpeza superficial dos fondos.

A restauración, que ten como obxectivo frear os procesos de deterioro e degradación e/ou consolidar a estrutura dos obxectos cando perigue a súa integridade. O tratamento aplicado debe ter como obxectivo facilitar a comprensión e uso do ben, baseándose no respecto do material e do orixinal.

 

 

Situación

  • Viladonga, 27259 - Castro de Rei (Lugo)
    Galicia, España
    N 43º 09' 38.97" W 7º 23' 19.32"
  • 982 870 160
  • museo.viladonga@xunta.gal

Cofinanciado polo Fondo Europeo de Desenvolvemento Rexional